شرکت درانتخابات يک وظيفه شرعي و ملي است!
وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی با انتشار پیامی،

اشتراک مردم افغانستان درانتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی دانسته است.

به گفته آقای کابلی، انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد

و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است.

اشتراک مردم در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در سال ۱۳۹۳ قرار داریم. 

“ان الله یأمرکم ان تاد الامنات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکم بالعدل" ملت نجیب، شریف و بیدار افغانستان همانطوری که استحضار دارید دوران ریاست جمهوری فعلی کشور جناب آقای حامد کرزی با همه فراز و نشیب ها و تحولات تلخ و شبرین که در عرصه های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی داشت به پایان می رسد و در آستانه سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قرار داریم و انتخابات بس مهم و سرنوشت ساز است. 
با توجه به شرایط حساس کنونی و دسایس دشمنان استقلال و عزت و اقتدار افغانستان لازم می‌دانم تذکراتی را محضر مبارک تمام اقوام، پیروان مذاهب و اقشار مختلف جامعه افغانستان یاد آوری نمایم. 
به مردم مومن و دین‌مدار افغانستان توصیه می نمایم حتماً در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی و ملی شرکت نمایند، زیرا انتخابات در افغانستان از ثمرات و برکات جهاد و خون صدها هزار شهید انقلاب اسلامی است. 
رای دادن یعنی صیانت از آرمان ها و خون شهدای جهاد و مقاومت.
حکومت، به ویژه کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه با اخذ آراء از نظر قانونی ملزم هستند که در ولایات صعب العبور و ولسوالی های دور دست و قریه هایی که راه مواصلاتی ندارند، صندوق اخذ رای را برسانند، هر گونه قصور و کوتاهی در رای گیری، حفاظت آرا و شمارش و انتقال آن به مرکز، خیانت به مردم و سرنوشت کشور است. 
ملت بزرگوار افغانستان، بدانید رای شما بسیار ارزش دارد و آن را دست کم نگیرید؛ زیرا هر برگه رای، سر نوشت آینده شما را رقم می زند، رای ملت در حقیقت امانت الهی است و این امانت باید به اهلش سپرده شود. 
ای مردم دلیر و بیدار افغانستان به ویژه علما و روشن فکران و دانشگاهیان محترم! 
معیار انتخابات شما برای ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پول، قومیت، مذهب، حزب و منطقه نباشد، به کسی رای بدهید که از نظر علمی، عملی و مدیریتی نسبت به رقبایش ممتاز و پیشتاز باشد، رییس جمهوری آینده افغانستان باید با ویژگی های ذیل انتخاب گردد. 
۱. معتقد به اسلام و شریعت نبوی و قانون اساسی افغانستان باشد 
۲. در اداره مملکت متخصص، مسلکی مدیر و مدبر و در یک کلام شخصیت ارزشی و قانون‌مدار باشد. 
۳- متعهد به تامین حقوق اقلیت های قومی و مذهبی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد. در جهت مبارزه با فساد اداری تبعیض نژادی، مذهبی منطقه ای، و صدها موارد دیگر خود را ملزم بداند. 
۴- پاسداری از دست آوردهای جهاد و انقلاب اسلامی افغانستان و رسیدگی به معلولین و خانواده های شهدا را جزء وظایف اصلی خود بداند. 
۵- معیار تعامل با خارجی ها را مصالح اسلام، منافع ملی و احترام متقابل بداند و سیاست خارجی را طوری برنامه ریزی نماید که زمینه وحدت جهانی و تفاهم در راستای تحقق صلح، عدالت و کرامت انسانی فراهم شود. 
خداوند خطاب به انسان ها می فر ماید" قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمة سواء بیننا و بین کم ان لا نعبد الا الله ولا نشرک به شیئا ولا یتخذ بعضنا بعضاً اربا باً من دون الله فان تولو فقولو اشهد با نا مسلمون" در این آیه مبارکه همه‌ی اهل کتاب به وحدت و تفاهم دعوت شده‌اند. 
۶- انکشاف متوازن در عرصه های گوناگون اقتصادی فرهنگی، اجتماعی و تاسیس مراکز و تحصیلات عالی و اکادمیک در راستای رشد علمی نسل جوان در تمام ولایات در سر لوحه کاری رییس جمهور آینده منظور گردد. 
۷- رعایت اخلاق و فرهنگ اسلامی و جلوگیری از فحشا و منکرات در سطح جامعه و رسانه های جمعی و مطبو عات و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانه گان، جزء سیاست های داخلی رییس جمهور آینده و در اولویت کاری او باشد. 
۸- تامین امنیت و فراهم کردن زمینه اشتغال و آسایش برای مردم محروم و استخراج معادن، نفت و گاز و احداث کار خانه جات، سرک های مواصلاتی انکشاف زراعت و مالداری و مدرنیزه کردن آن ها در راس برنامه های کاری مهم دولت آ ینده باشد. 
۹- پی گیری و حل مشکلات مهاجرین افغانی با کشور های جهان به ویژه همجوار در راستای اقامت آبرومندانه آنان با معیار های اسلامی، انسانی و بین المللی. 
تا چه زمان مهاجرین مظلوم ما در سایر کشورها توهین، تحقیر یا در اقیانوس های کبیر غرق شوند و ده ها خانواده تا کنون در سوگ عزیزان شان عزادار شده‌اند. 
در ختم پیام از همه برادران و خواهران که در شوراهای ولایتی یا ریاست جمهوری کاندید هستند، می خواهم که در ایام تبلیغات انتخاباتی رقابت سالم و مثبت اشکال ندارد؛ اما از رقابت منفی و تخریب همدیگر جداً اجتناب نمایند؛ زیرا آبرو و حیثیت مسلمان مانند خون مسلمان محترم است. 
 
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ولا تسلط علینا من لا یرحمنا. 
حوزه علمیه قم، قربان علی محقق کابلی- مورخ – ۱۰ – ۱۱ –



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:شرکت درانتخابات يک وظيفه شرعي و ملي است!,
ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب